Friday, January 25, 2008

Guitar hero

Ännu en arbetsvecka avslutad, den har passerat utan problem och det känns bra. Resandet fortsätter att fungera och den enda gången tåget har varit försenat fick jag skjuts av pappa, så jag kom i tid ändå. Nu väntar två dagars ledighet och det ska bli skönt. Ikväll ska jag iväg till Kusen och spela lite tv-spel med Den Gamle Franken, Hasse Holmqvist, Gorbatjov och Liv. Vanligtvis brukar det bli sportspel, men på sistone har det övergått till Guitar hero, det är inte ett spel som jag behärskar fullt ut. Jag må ha spelat lite bas en gång i tiden, men de få ackord jag lärde mig under karriären i Disorienterad Morot hjälper mig föga när det här spelet drar igång. När syrran och Ronnie var som mest beroende testade jag på spelet hemma hos dem, redan då märkte jag att jag att jag nog aldrig skulle bli någon expert på detta populära spel. Det brukar gå bra i början, men när det börjar närma sig solon och sådana saker blir jag lite stressad och då sitter helt plötsligt inte knapparna där jag väntar mig att de ska sitta. Förhoppningsvis går det lite bättre ikväll, träningen ska ju ge färdighet och med tanke på att Kusens version av spelet har bra låtar, bland annat finns Social Distortion med, så borde jag i alla fall ha motivation att få det att låta rätt.

Dagens låt: Social Distortion - Story of my life
I went downtown to look for a job
I had no training, no experience to speak of.
I looked at the holes in my jeans
And turned and headed back.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home