Tuesday, January 29, 2008

På hästhoppning

Jag är lite nördig när det gäller sport, har alltid varit intresserad och sett en hel del både live och på tv genom åren. Därför är det väldigt sällan som jag ser mig en som en nybörjare när jag tittar på sport, i söndags gjorde jag dock det. Jag var nämligen iväg på hästhoppning i söndags, det var Malin som skulle göra säsongsdebut och då vill man ju givetvis vara med och titta. Det var inte mitt första besök i ett ridhus, men det var första gången på kanske 16-17 år. Min syster hade nämligen en häst när jag var liten och då tvingade mina föräldrar med mig att titta ibland, det enda jag minns av de besöken är att de sålde ferraribilsgodis i kafeterian som låg där, resten har jag glömt. Nu när jag var iväg var jag mer delaktig. Till att börja med gick jag med Malin när hon gick banan, jag kanske inte kunde komma med så många tips, men jag lärde mig alla fall hur det var tänkt att hästen skule springa och hoppa. När jag sedan tittade på hoppningen, som givetvis klarades galant, fick jag höra en del kluriga termer som jag inte riktigt greppade. Att hästen kunde bli både lång och stark var inget som jag förstod, men nu har jag fått de begrepen klara för mig, så nästa gång jag sitter där på läktaren kommer jag att förstå ännu mer. Det var faktiskt roligare än jag mindes att det var och den kylan som jag blev varnad för var inte så farlig, nu när jag dessutom förstår mer av språket har jag goda chanser att bocka av ännu en sport på listan över sporter som jag förstår.
Den här veckan har börjat mycket bra. Igår var jag och Malin på stan och handlade jeans och sedan blev jag bjuden på en riktig lyxmiddag på Matildas inne i stan. Idag har jag badat och tränat under friluftsdagen, väldigt behaglig arbetsdag. När jag kom hem möttes jag av den goda nyheten att Juventus värvar Sissoko av oss, vad de ser i honom kan jag inte fatta, men det är bara att tacka för pengarna och önska dem lycka till i Serie B.

Dagens låt: Morrisey - In the future when all´s well
I thank you
I thank you with all of my heart
I thank you
I thank you with all of my heart

0 Comments:

Post a Comment

<< Home