Friday, January 18, 2008

Helg

Det blir ett kort inlägg idag, ska alldeles atrx iväg till Kusen och dricka lite whisky. Det har varit en bra arbetsvecka och pendlingen har fungerat utan problem. Sista dagen på jobbet den här veckan var trevlig och avslutades, som vanligt på fredagar, med roliga timmen, som egentligen är en halvtimme. Dagens halvtimme gick ut på att eleverna skulle ta med sig kort på sig själv som liten, sen skulle de gissa vem som var vem. De hade även önskat att jag skulle ta med ett kort, men det äldsta jag hittade här i Gävle var från när jag var 18 och det är nog inte så svårgissat. När jag pratade med mammam idag lät det visserligen som om hon gladeligen väntat vid stationen i Kilafors med ett kort på mig om hon bara vetat om tävlingen, men så blev det i alla fall inte. I stället fick jag mottaga gliringar om att det ändå varit lät att hitta mig eftersom kortet måste ha varit svartvitt, dessa kommentarer kan i och för sig ha uppkommit efter att jag fällt några kommentarer till eleverna. Hur som helst var det en trevlig lektion och som vanligt får jag göra helg på gott humör, det är mycket värt.

Dagens låt: Anthony & the Johnsons - For today I am a boy
For today I am a child, for today I am a boy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home