Sunday, January 20, 2008

Serieförlust och serieavslutning

En mycket behaglig helg är på väg mot sitt slut. Jag är nyss hemkommen från ännu en förlustmatch med CSKA Gorbatjov, bollen studsar inte riktigt vår väg den här säsongen, heller. Uppladdningen kan jag i alla fall inte klaga på, creme fraiche-tårta och avslutningen av första säsongen av Carnivale stod på programmet igår och det var en mycket trevlig kväll. Carnivale har blivit bättre och bättre ju längre vi kommit i serien och en sak som verkligen gläder mig är att broder Justin får mer och mer utrymme i serien. Att döma av inledningen på säsong två kommer inte hans roll att minska under slutet av serien. Jag har saknat att ha en serie där man kan se fram emot nästa avsitt, sedan jag följde första säsongen av 24 har jag varit dålig på att hitta något att fastna för. Jag vet att jag borde kolla på Heroes, men det har inte blivit av. Carnivale är hur som helst serien jag saknat och vi har fortfarande kvar nästan hälften innan slutet kommer.
I morgon börjar min andra vecka som tågpendlare, ett mycket behagligt ressätt, speciellt när det är så pass varmt som det är nu. Det blir nog inte lika trevligt att vandra ner till tåget när minusgraderna börjar komma, kallare än så här kommer det garanterat att bli i vinter.

Dagens låt: Nick Cave - Are you the one I´ve been waiting for?
As you've been moving surely toward me
My soul has comforted and assured me
That in time my heart it will reward me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home