Sunday, December 30, 2007

Skön mellandag

Det är skönt med lov, jag har inte gjort många ansträngande saker de senaste dagarna och det är en nödvändig avkoppling. Igår var jag på stan med Den Gamle Franken och Liv, att gå på stan i mellandagarna är inte helt okomplicerat, det är nämligen precis hur mycket folk som helst ute i affärerna. Min enda uppgift var att skaffa en flaska vin till nyårsmiddagen, men tydligen var jag inte ensam om att vilja besöka systembolaget, det var nämligen kö utanför affären. Det stod en vakt vid ingången och slussade in besökare, som tur var behövde vi inte vänta speciellt länge innan vi kom in. Väl inne i affären uppstod nästa problem, nämligen vinköpet. Jag kan absolut ingenting om viner, men Malin hade tipsat mig om en sort som var god, den sorten var slutsåld. I stället fick jag börja läsa etiketter för att se om jag kunde hitta något som verkade bra, jag hittade en flaska som påminde om den jag blivit tipsad om och köpte den. Hur god den är märker jag i morgon. Efter systembesöket jag vi iväg för att hitta något fik där man kunde få sig en redig kopp kaffe, inte heller det var så lätt. Alla fik var fyllda till bristningsgränsen och att hitta ett bord där vi tre skulle kunna klämma ner oss verkade rätt omöjligt. Till slut lyckades vi dock hitta ett fik där det fanns plats och vi kunde sjunka ner i stolarna och varva ner efter trängseln inne i centrum. Jag skulle dock snart bli tvungen att varva upp igen, jag köpte nämligen en smörgås som satte igång svetten i mitt ansikte. När jag beställde min smörgås gjorde jag om den lite grand, den skulle nämligen innehålla grönsaker, sweet chilisås, ost och keso. Jag är inget stort fan av keso och jag kan inte äta ost som andra har hyvlat(vet inte hur jag skaffat mig dn fobin, men jag tycker att det är äckligt med ostskivor som jag inte hyvlat själv), därför plockade jag bort dessa ingredienser. Resultatet av det var att de fyllde ut min lätta lunch med mer sweet chilisås, den blev lite för stark för min smak.
När vi ätit färdigt knallade jag hem, där bevittnade jag West Hams vinst över svinen i Manchester United, det är alltid lika roligt att se när det går åt helevete för dem. På kvällen var jag på middag med Malin hemma hos hennes syster, mycket trevligt och mycket god mat. Jag har, som sagt, väldigt lämpliga dagar just nu och jag kommer säkerligen att vara utvilad när jobbet drar igång igenom om den dryg vecka.

Dagens låt: Saybia - It´s OK love
Just when I thought
there was nobody out there
no one who quite understood me
I glanced to the side
and I found you there smiling
patiently holding my hand

0 Comments:

Post a Comment

<< Home