Tuesday, December 25, 2007

Tomas firar jul

Här kommer några bilder från mitt julfirande med familjen i Svedja, en mycket trevlig och avkopplande jul.

Kvällen innan julafton, mamma visd köksbordet.

Det första som ska fixas på julafton är Plummers motion, jag, mamma, Ronnie och syster gjorde honom sällskap.

När maten sedan skulle fram var det full fart i köket.

Även jag gav en hjälpande hand.

Syster och Ronnie väntar spänt på att få kasta sig över julmaten.

När man ätit revbensspjäll är det mycket skönt att sträcka på magen.

Pappa agerade som vanligt tomte när det var dags att dela ut julklapparna, men eftersom vi alla i familjen numera är medvetna om att tomten inte existerar så slipper han klä ut sig.

Jag sitter nöjd och beundrar min nya kaffekvarn, nu ska det malas!

Plummer fick också julklappar, det här benet höll bäst.

Ronnie öppnar sitt sista paket, som innehöll en ny, fin gitarr.

Dagens låt: The Charlatans - City of the dead
Oh! It's burning burning love
In the city of the dead

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

vilka fina tekannor!

11:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tack jag vet - det är jag som samlar! UB

9:36 AM  

Post a Comment

<< Home