Thursday, December 27, 2007

Nyårskrönika

Det börjar bli dags att avsluta 2007 nu, ett bra år som jag hoppas följs av ett minst lika bra 2008. Som vanligt kommer jag att dela med mig av två listor som sammanfattar mitt år, den första kommer här:

Årets bedrift: Jag åkte trickskidor.

Årets skiva: Weeping Willows - Fear & Love

Årets låt: No one would riot for less - Bright Eyes

Årets konsert: Weeping Willows på Skottes

Årets by: Arbrå

Årets affär: Kahls i Gävle, alltid gott kaffe.

Årets inledning: So it´s over med WW på Skottes

Årets återigen-badkruka: Jag, badade bara två gånger i somras och endast en av dem var frivillig.

Årets Nina: Persson, gav Manic Street Preachers behövlig hjälp.

Årets Diego: Maradona, på väg in i politiken, min röst får han i alla fall.

Årets whisky: Ardbeg, igen.

Årets dryck: Kaffe, i hård konkurrens med Oboy.

Årets upptäckt: Jeff Buckley, att jag inte hört honom tidigare är helt oförklarligt.

Årets jobbigaste avsked: 9.2, min första klass, det var mycket jobbigt att släppa dem.

Årets klubb: Debaser, YWNK kallade det en medelkväll, jag var i himmelriket.

Årets film: Death Proof, Tarantino äntligen tillbaka.

Årets mutant: Wolverine, film på gång nu.

Årets mest saknade: Morrissey, men nytt material kommer 2008.

Årets köp: Min iPod, en aning bättre än min gamla freestyle

Årets restaurang: Alps, kanske inte godaste maten, men lämpligt med hemkörning, har räddat mig och Den Gamle Franken ett flertal gånger.

Årets musiktipsare: Djävulsankan, band som Arcade Fire och Magic Numbers är hans förtjänst.

Årets mest spelade: Jeff Buckley - Forget her

Årets mest saknade 2: Conan O´Brien, i år igen. Nu när jag jobbar kan jag inte se detta genis show.

Årets kaffe: Inferno, har blivit mest sånt i år.

Årets chock: Intåget i NTO-lokalen på min fest, höll nästan på att tuppa av.

Årets mål: Daniel Agger mot Chelsea i CL-semin.

Årets förfestplats: Kusens lägenhet.

Årets citat: "Nalle Puh är så tråkigt, han bara går och går överallt." En av mina elever under en knäpptyst läslektion.

Årets skräll: CSKA Gorbatjov vidare till semifinal i Luciacupen.

Årets bilfärd: Jag och Gorbatjov till Kris Kristoffersons spelning i Stockholm.

Årets måltid: Mannagrynspuddingen i skolan v.46, i år igen.

Årets fest: Min födelsedagsfest, utan minsta tvekan.

Årets dvd-släpp: Seinfeld-boxarna.

Årets trailer: Batman The Dark Knight, kommer bli en kanonfilm.

Årets enklaste avsked: Craig Bellamy, gjorde en okej säsong för oss, men han är för dålig för LFC.

Årets bilkupp: Mina elevers inlindning av bilen i toalettpapper, tre dagar i rad.

Årets nästa bästa låt: Moneybrother - It might as well be now

Årets Travolta: Jag dansade hiphop.

Årets händelse i Gävle, näst efter WW: Christian Kjellvander och Kristofer Åström på Skottes.

Årets oscar, bästa manliga huvudroll: Den Gamle Franken, för sin insats tiden innan min fest.

Årets oscar, bästa kvinnliga huvudroll: Syster, för sin insats i planeringen till min fest, hon lurade mig inte bara en gång.

Årets oscar, bästa manliga biroll: Gorbatjov, för sitt onödiga, men trovärdiga, ljugande om Gremlins innan min fest.

Årets oscar, bästa kvinnliga biroll: Mamma, för sitt telefonsamtal till mig innan festen.

Årets mest lurade: Jag, först av alla jag känner och sedan av hela min klass

Årets mest rörda: Jag, efter min födelsedagsvecka.

Årets flytt: Den Gamle Franken till radhus.

Årets uppryckning: CSKA Gorbatjov, har redan lika många vinster som under hela förra säsongen.

Årets penna: IKEA-pennan, utan leveranserna skulle jag aldrig ha några pennor.

Årets casting: Heath Ledger som Jokern, oväntat, men att döma av trailern är det klockrent.

Årets spel: NHL 2007, matcherna hos Kusen är mycket prestigefyllda

Årets slitgöra: Rensa skrivbordet inför terminsstarten.

Årets sämsta: Kobojsarna - Sång om ingenting, jag skäms över att veta att den låten existerar.

Årets varmaste: Mallorcaveckan.

Årets krig: Snöbollskriget med klassen i Lofsdalen.

Årets sånginsats: Mina nya niors version av "Här kommer alla känslorna på en och samma gång".

Årets konsert 2: Ryan Adams på Chinateatern.

Årets tjänst: Syrrans fasta tjänst på Arbetarbladet, mycket välförtjänt.

Årets tjänst 2: Den Gamle Frankens fasta tjänst på Mandator, också det mycket välförtjänt.

Årets tjänst 3: Min fasta tjänst på jobbet, också välförtjänt.

Årets tjänst 4: Gorbatjovs på Sandvik

Årets väckning: Syrrans sms där det stod att Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren förlovat sig.

Årets minst bekväma säng: Baksätet på min volvo i Borlänge.

Årets gamling: Kris Kristofferson, men trots sin ålder otroligt bra.

Årets uppmuntring: "Efter 25 börjar kroppen brytas ner", en av mina elever veckan innan min födelsedag.

Årets comeback: Min fotbollsinsats i division fem.

Årets mest hatade: Kopiatorn.

Årets gåva: Rattmuffen till min bil.

Årets bak: Mitt tårtbak.

Årets tajming: Weeping Willows släppte ny skiva på min födelsedag.

Årets reunion: The Bonds på min fest.

Årets mest oslagbara: Jag och Ronnie i TP.

Årets mest beroende: Syster och Ronnie, Guitar Hero-beroende.

Årets huvudvärk: Min efter pulkbacksdagen.

Årets arrangör: Spelplats Gävle, tveklöst.

Årets roligaste: Magnus Betnér.

Årets jobbigaste: Finalförlusten mot Milan i CL, fruktansvärt.

Årets skönaste vinst: Chelskij i CL-semin.

Årets mest irriterande: Allt tjat om Beckhams USA-flytt.

Årets skandal: Pärlor för svin försvann ur morgontidningen.

Årets återtåg: IFK Norrköping, äntligen tillbaka i Allsvenskan.

Årets snälla-sluta-någon-gång-jag-vill-inte-köpa-fler-skitfilmer: Jean-Claude Van Damme

Årets mest folktomma: Weeping Willows på Bollnäsfestivalen, skamligt lite folk.

Årets hearbreakkväll: 9 november.

Dagens låt: Arcade Fire - Crown of love, idag igen.
You gotta be the one,
you gotta be the way,
your name is the only word that I can say

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Årets mutant: Wolverine, det måste vara årets lågoddsare. Hehe... när är han inte det?

9:14 AM  
Blogger Tomas said...

I fjol tog faktiskt Beast hem denna tunga titel.

3:12 AM  

Post a Comment

<< Home