Wednesday, December 26, 2007

Nytt juldagsfirande

Juldagen har de senaste åren betytt samma sak för mig, nämligen förfest hos Hep Stars och sedan upp till Bollnäs och Tranan. Förr, när Ola & Potatisarna spelade, var det roligt att åka dit, men de senaste åren har det varit lite segt. I år testade jag något nytt, i stället för att åka till Bollnäs åkte jag hem till Gävle. Jag och Liv käkade lite julmat och tittade på Seinfeld, sedan gav vi oss ut på en pubrunda. Eftersom det regnade ute kom vi inte så långt innan vi gick in på det första stället, nämligen Munkens. Där satt vi oss pratade och lyssnade på musik i en knapp timme, sedan gick vi vidare. Nästa stopp blev CC-puben, där hade jag aldrig varit tidigare, men det var ett riktigt schysst ställe. Det allra bästa med stället var att man hade ett liveband och inte ett vanligt coverband, som spelar Bon Jovi och Gyllene Tider(hua), utan att rockabillyband som spelade Johnny Cash och liknande högkvalitativ musik. Jag lyssnar inte på rackabilly vanligtvis, förutom Fatboy då, men det här var en riktigt rolig spelning. Det gjorde inte saken sämre att golvet fylldes av folk som uppskattade musiken lika mycket som vi gjorde, det blev bra drag och när bandet slutade spela framåt klockan ett gick vi mycket nöjda vidare till nästa ställe. Det tredje och sista stället vi besökte var McGills, där har jag inte varit speciellt många gånger, men det var också ett schysst ställe. Billig ardbeg och lagomt med folk, där blev vi kvar till strax före stängning. Därefter gick vi till stationen och väntade in Malin innan det blev hemgång. En riktigt trevlig juldag, det skadar inte att testa nya saker ibland.
På tal om att testa nya saker måste jag sända min tacksamhet till Djävulsankan, han fick mig att börja lyssna på Arcade Fire och nu är det svårt att sluta. De påminner en del om Gorky´s Zygotic Mynci ibland och det är ett mycket gott betyg. Min favoritlåt hittills är Crown of love, underbar låt.

Dagens låt: Arcade Fire - Crown of love
You gotta be the one,
you gotta be the way,
your name is the only word that I can say

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Riktigt rolig krogrunda med metallica på munken och rockfire live på cc puben, måste testas fler gånger :)

10:35 AM  

Post a Comment

<< Home