Friday, December 21, 2007

I´m a hiphopper

Idag var det sista skoldagen innan jullovet, en mycket trevlig dag på jobbet. Det är alltid en speciell stämning när det är lov på gång, alla är på gott humör, både lärare och elever, och det är trevligt. Dagen inleddes med att vi satt några lärare i vårat arbetsrum och åt choklad och lyssnade på julsånger på datorn. När sedan eleverna började dyka upp gick vi ut till våra klasser och umgicks, därefter var det dags för den traditionsenliga julshowen. Årets show hade en inriktning mot dans. Först uppträdde fyra av killarna i min nia som Alcazar, de var väl inte helt lik sig i sina klänningar och tajta byxor, men duktiga var de. När de var färdiga med sin uppvisning tog ett stort tjejgäng över och körde en hiphopdans, de var mycket duktiga. När de var färdiga med sin dans tog konferencieren till orda och sade att det var dags för ett specialnummer, det brukar betyda att vi lärare blandas in och med tanke på att jag är klassföreståndare åt niorna insåg jag snabbt att jag skulle blandas in i det hela. Mycket riktigt, eleverna ropade fram några av oss lärare på scenen. Där fick vi köra igenom samma dans som tjejerna kört innan och det var verkligen ingen barnlek. Min kropp är inte riktigt skapad för dans, jag är lång och stel och har inte någon vidare kordination heller. Utan att ha sett dansen, något jag säkert kommer att få göra eftersom det var en hel del filmande på gång när vi lärare skulle göra bort oss, kan jag säga att det nog inte var någon vacker syn, men roligt var det. Det var första, och säkert också sista, gången som jag testade på dansuppvisning, jag tror jag lämnar det till eleverna, de var nämligen mycket duktiga.
Jag fick förresten min första julklapp idag, en läkerol av en av mina åttor, mycket gott.

Dagens låt: Kris Kristofferson - Please don´t tell me how the story ends
This could be our last good night together
We may never pass this way again.
Just let me enjoy it til its over, or forever
Please dont tell me how the story ends

0 Comments:

Post a Comment

<< Home