Monday, December 03, 2007

Ovårdad

Idag var jag tillbaka på jobbet efter en bra helg. Igår avslutade jag helgen med att se Sleepy Hollow, av någon anledning hade jag inte sett den tidigare. Filmer med Christopher Walken brukar oftast vara bra och den här var inget undantag, även om han red runt utan huvud under stora delar av filmen. Johnny Depp och Christina Ricci brukar göra bra insatser, det gjorde de även här. Helt klart en bra film som det verkligen var på tiden att jag såg.
Tillbaka på jobbet blev jag snabbt påmind om att jag har elever med koll, ibland väldigt bra koll. Jag glömde bort att raka mig innan jag åkte på morgonen, jag trodde inte att det skulle märkas, men där hade jag fel. Det bör tilläggas att jag verkligen inte har någon väldig skäggväxt, inte som min och Den Gamle Frankens lärare i högstadiet, som i princip kunde odla helskägg på en lunchrast. När jag kom till morgonens första lektion kom en elev in i klassrummet, det första han sade var: "Du har slarvat med rakningen ser jag." Jag fick snabbt förklara att jag råkat glömma bort det. Någon minut senare, alldeles innan lektionen skulle börja, kom ännu en elev in i klassrummet. Han gick fram till mig och påpekade att jag såg orakad ut. Jag hann alltså få två kommentarer redan innan lektionerna börjat, ett bevis på att mina elever utan tvekan har bra koll. Är man ovårdad märker de det snabbt.

Dagens låt: Magnus Carlson - Elin
Jag kan inte sova längre, jag kanske inte vaknar mer
Jag måste få en ny chans. Jag måste få vara med dig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home