Thursday, November 29, 2007

Torres

Blev en riktigt lång arbetsdag igår och det kändes idag, speciellt på morgonen. Jag tror eleverna jag hade första timmen också märkte att jag var lite trött, de frågade nämligen om jag inte fått mitt morgonkaffe. En till anledning till att jag var lite sliten idag var att jag satt uppe och såg fotboll till strax före elva igår, igår spelade nämligen Liverpool ännu en ödesmatch i CL. Det blev seger med 4-1, men det satt långt inne och det var bara tolv minuter kvar när Torres gjorde det förlösande 2-1-målet. När vi värvade Torres från Atletico Madrid i somras var jag långt ifrån säker på att det var en bra värvning, vi slängde upp en hel del pengar för honom och jag var osäker på om han skulle kunna anpassa sig till spelet i England. Det har visat sig att min oro var helt obefogad, Torres är nog den bästa anfallare vi haft på mycket länge. Fowler var en vass målskytt, samma sak med Owen, men Torres är mer. Han är inte lika beroende av sina medspelare som de hör två var när de var på topp, han har en teknik och en snabbhet som gör att han kan skapa chanser på egen hand. Mot Newcastle i helgen var han suverän, men fick inte till avsluten, igår var det han som såg till att vi kunde plocka hem tre poäng. Det första målet var en markeringsmiss, men det andra målet var världsklass. Gårdagens vinst gjorde det enklare att komma upp i morse, men det var inte roligt att se hur snön helt plötsligt vräkte ner. Jag hatar att behöva sopa av bilen och jag tror jag spyr nästa gång jag ser en snöboll, men när man ser hur lyriska eleverna är över att äntligen få snö till slalombacken känns det inte lika jobbigt att se de där vita flingorna, även om jag har svårt att förstå deras entusiasm.

Dagens låt: Christian Kjellvander - Foreign rain
I dreamt you like a bird
Songs left half-heard
I wanted to be around
Your back and where I’m bound

0 Comments:

Post a Comment

<< Home