Sunday, November 18, 2007

Vinst

Idag tog vi säsongens första vinst med CSKA Gorbatjov inte nog med att vi vann, vi vann stort också. 10-5 är vår största segermarginal någonsin, det är också första gången vi gör tvåsiffrigt. Vinsten var extra skön för mig eftersom jag var bortrest när vi vann vår enda match förra säsongen, så det här var min första serievinst på ganska länge. Nästa match har jag också det stora hedersuppdraget att ta över kaptensbindeln från Den Gamle Franken som är tvungen att åka till Barcelona med sitt jobb över helgen, vi får se om vi lyckas följa upp den här segern med en till, i såna fall får vi något så ovanligt som en segersvit.
Igår var jag hemma hos Den Gamle Franken och såg på lite fotboll, den var inte speciellt upplyftande. Något som däremot var upplyftande var den tv-serie som vi såg två avsnitt av innan matchen började, nämligen Police Squad. Både jag och Den Gamle Franken är stora fans av Nakna pistolen-filmerna och det här var serien som filmerna kommer ifrån. Också här spelas huvudrollen av Leslie Nielsen och också här är skämten fruktansvärt låga. En sak jag reagerade över när jag såg serien var att många skämt är lika eller nästan lika som de man använder i filmerna, det måste vara ganska ovanligt att man gör en film baserad på en tv-serie, använder sig av samma skämt och gör succé. Hur som helst, Longshot-skämtet är redan en klassiker.
Ikväll är Magnus Betnér med i Parlamentet, så det är bara att bänka sig framför tv:n vid halv nio och njuta av en stunds högklassig humor.

Dagens låt: Weeping Willows - If you know what love is
I left a clue for you to see
All you have to do is choose me

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kul att ni vann, men sen så har ni ju en egen fanclub på FB också ;)

6:40 AM  
Blogger Tomas said...

ja, det är klart vi presterar bättre med stöd från våra fans :-)

8:57 AM  

Post a Comment

<< Home