Monday, November 12, 2007

Lämplig måndag

Det är tveklöst enklare att komma tillbaka till jobbet efter en helg med vinst än efter helg med förlust. Eftersom det blev tre säkra poäng mot Fulham i lördags kunde jag idag förklara för mina kollegor varför det blev vinst, i stället för att försöka förklara bort en förlust. Nu är det inte så att alla mina kollegor är intresserade av fotboll, men jag har några med samma intresse som jag. Jag mötte en av dessa fotbollsintresserade kollegor i arbetsrummet när jag var på väg till min gamle vän kopiatorn, han hade koll på att Liverpool vunnit och sade givetvis grattis när jag mötte honom, jag tackade och gick vidare. Några av mina andra kollegor blev en aning förvånade och frågade om inte jag fyllde år i februari? De hade inte koll på helgens resultat i premier league och blev således rätt förvånade när jag blev gratulerad och också tackade som om ett grattis vore det mest självklara jag kunde få höra under dagen.
Det har varit en bra dag idag, förutom att min knallpulverpistol klickade på första skottet när jag gick igenom Skotten i Sarajevo för niorna. Jag tror dock att mitt budskap om skottens betydelse gick fram ändå.

Dagens låt: Weeping Willows - I close my eyes
I dream about your smile
I'll keep that dream alive

0 Comments:

Post a Comment

<< Home