Wednesday, November 14, 2007

Sal 428 no more

Idag var det dags för konferens för mig, den ägde rum på min gamla gymnasieskola. Jag har varit iväg på liknande konferenser tidigare och då har vi alltid varit mitt gamla hemklassrum, sal 428. Även om det känts lite knepigt att sitta där igen så har det varit roligt att komma tillbaka, det väcker alltid gamla minnen till liv att sitta där inne. Nu när jag kom till skolan idag såg jag att vi inte alls skulle vara i samma sal som tidigare, det var något helt nytt nummer och inte 428 som det alltid varit tidigare. På beskrivningen hur man skulle gå stod det två trappor upp och sedan höger, jag följde beskrivningen och märkte att jag helt plötsligt stod utanför samma gamla klassrum, men numret var inte längre detsamma. De hade döpt om klassrummet där jag, Ljung, Hallgren och Bolinder hade vår storhetsperiod. Jag minns inte vilket nummer salen hade nu, men det kändes lite vemodigt att de bytt.
Konferenserna vi har i klassrummet brukar vara av varierande kvalitet, men en sak som alltid håller hög klass är frukten vi får när vi kommer dit. Jag kan inte låta bli att imponeras av att de lyckas hitta så goda och saftiga äpplen under vintern, det var alltid gott förra terminen och det var precis samma höga klass i år också. Personligen har jag svårt att hitta goda äpplen under vintern, på sommaren är det inga problem, då är alla äpplen på ICA goda och man kan ta färg efter vilket humör man är på. Mitt problem med att hitta goda äpplen gör att jag blir än mer imponerad över hur duktiga inköparna till våra konferenser är med att högklassiga exemplar av denna goda frukt. Idag passade jag på att äta tre äpplen under den dryga timme som vi hade vårat möte och alla, utom det sista som var lite tort, smakade mycket bra.

Dagens låt: Loney, Dear - Take it back
The last night I had you, i sang your song, it was all that i could do

0 Comments:

Post a Comment

<< Home