Thursday, November 15, 2007

Handtvätt

Jag brukar vara slarvig ibland när jag skriver på tavlan, men jag har bättrat mig lite grand från tidigare år, jag är dock fortfarande ganska slarvig när jag suddar. Jag brukar se till att sudda bort det mesta med tavelsudden, om det blir något kvar brukar jag ta bort det med fingrarna. Det finns två nackdelar med att sudda whiteboard med fingrarna, till att börja med blir det fläckar efter fingrarna på tavlan, dessutom blir man väldigt skitig om händerna. Idag hade jag en ganska lång genomgång om satsdelar och då blir det en hel del suddande, när jag varit inne på de sista attributen började jag slarva med suddandet och detta medförde att det blev lite text kvar på tavlan. När jag märkte det gick jag tillbaka och tog bort det sista med handen. Lektionen fortsatte och jag gick runt och hjälpte mina elever med att göra sina satslösningar. När jag kom fram till en av mina flitiga elever tittade han på mina händer och frågade vad jag hade gjort, då såg jag att de nästan var helt svarta, jag hade nog suddat mer än jag trodde med händerna. När jag förklarat varför jag var så skitig gick han bestämt bort och hämtade tavelsudden och förklarade för mig att man skulle använda den för att inte bli så skitig. Jag fortsatte sedan hjälpa mina elever, då kände jag plötsligt hur nåfon grep tag i min hand, sedan blev handen fuktig. Jag vände mig om och såg hur eleven stod där med en blöt trasa och tvättade av mina händer, när detta var klart tog han fram en torr trasa och torkade mina händer. Därefter var jag helt ren. Mina elever är onekligen duktiga på att ta hand om sin lärare.

Dagens låt: Paus - Kärlekens tunga, äntligen är en av världens bästa covers ute på youtube, lyssna och njut.
Du vill höra kärlekens tunga
säga orden igen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home