Tuesday, November 13, 2007

Mer Kjellvander

Idag blev det klart med ännu en Kjellvander-konsert, inte nog med att jag ska se honom i Gävle den första december, nu är det också ordnat med biljetter till spelningen i Norrköping helgen efter. Nu är inte Kjellvander den enda anledningen till att jag ska ner till Norrköping, jag ska samtidigt passa på att hälsa på Dino och Minela. Jag var ner en gång i somras, men innan det var det längesen jag hälsade på. Det kommer säkerligen att bli väldigt roligt.
Trots att det blir femte gången jag hälsar på mina kamrater där nere så har jag bara varit och sett IFK Norrköping spela en enda gång och den gången höll det på att inte bli någon match. Först och främst höll jag på att komma för sent ner, mitt tåg blev nämligen stående i Tierp i nästan två timmar. Egentligen skulle jag ha haft gott om tid på mig när jag kom ner innan matchen skulle börja, men nu blev det i stället till att gå direkt från tåget till Idrottsparken. När matchen sedan satte igång fick den brytas efter två minuter, anledningen var att motståndarfansen hade fått för sig att springa in på en läktardel där de inte fick vara. Det blev ganska stökigt i några minuter och spelare från motståndarlaget fick gå bort och lugna sina supportrar. Till slut kom i alla fall matchen igång igen, IFK förlorade oturligt på den obligatoriska storlagsstraffen, som alltid dyker upp när de stora lagen är illa ute. Det blir alltså ingen fotboll den här gången heller, men väl Christian Kjellvander och det är utan tvekan minst lika bra.

Dagens låt: Christian Kjellvander - When the mourning comes
I´ll be there just to make you happy
I´ll be there just to see the sun
I´ll be there just to keep you happy
Might be there when the mourning comes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home