Sunday, November 11, 2007

Dansbander?

Torgny Melins hör verkligen inte till mina favoriter, snarare tvärtom, därför blev jag oerhört förvånad när deras låt Dansbander började ljuda i min lägenhet igår. Först tänkte jag att det borde vara grannen, inte för att han/hon spelat hög musik tidigare, men det var det enda alternativet som dök upp i huvudet på mig. Jag insåg dock ganska snabbt att det verkligen var i min lägenheten den här musiktortyren spelades upp, så jag började genast leta efter källan. När jag kom in i mitt tv-rum märkte jag snabbt vad det var som lät. Kvällen innan hade några kompisar varit hos mig, en av dem hade glömt sin mobiltelefon på mitt tv-bord och nu var det någon som ville ha tag på honom. Hans signal på telefonen var Dansbander och det var därför som jag tvingats stå ut med den som bakgrund till min egen kvalitetsmusik. Som tur var tystnade den till slut, men det skulle komma fler samtal och även om jag nu visste att telefonen var här blev jag förvånad varje gång. Förvåningen övergick varje gång till irritation, speciellt eftersom jag inte gärna svarar i andras telefoner och därför tvingades lyssna på hela signalen varje gång det ringde. Nu är telefonen i alla fall tillbakalämnad, så nu kommer det att dröja innan Torgny Melins för ta upp plats i min lägenhet, det är en sak som är säker.
Såg förresten en bra film hos Kusen idag, Rescue Dawn hette den. Om de avslutat filmen tio minuter tidigare hade den varit ännu bättre, men helt klart sevärd och Christian Bale är som vanligt mycket bra.

Dagens låt: Weeping Willows - Failing in love
I saw you just the other night
I couldn't get you out of my sight
You got me inspired
I felt a desire
Underneath the dancefloor lights

0 Comments:

Post a Comment

<< Home