Friday, November 23, 2007

Försök till konsertbild


Det kommer knappast som en överraskning att jag inte lyckades få till en bättre bild av Ryan Adams än det här. Det är svårt att fota under en spelning och när ljuset dessutom är så pass begränsat som det var i tisdags blir det inte lättare. Ryan var i alla fall mycket bra och det är ingen tvekan om att det var värt några dagars trötthet att besöka konserten. Det har faktiskt gott bättre än jag trodde att jobba dagarna efter spelningen, bara man kom igång och fick i sig lite kaffe så gick det faktiskt ganska smärtfritt att jobba, tröttheten har mest kommit frmåt kvällen. Allra tröttast var jag framför tv:n i onsdags, men det kanske har att göra med Sveriges urtrista spel i matchen mot Lettland att göra också.
Fredagsfintemat som vi började med på skolan förra veckan hade idag spridit sig till eleverna, ett flertal av dem kom gående i slips och skjorta idag och det var en trevlig överraskning. Nästa fredag är det dags för den årliga adventsmorgonen, det första steget mot den ultimata julstämningen. I fjol satt jag bara och lyssnade på sången, detta påpekade mina nior för mig. De ansåg att jag också borde bidra till julstämningen genom att sjunga med i låtarna, så i år måste jag nog försöka mima mig igenom låtarna i alla fall.

Dagens låt: The Smiths - There is a light that never goes out
And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die

0 Comments:

Post a Comment

<< Home