Monday, November 19, 2007

Jubileum

Idag är det något av ett jubileum, jag skriver nämligen inlägg nummer 800 här. Mitt första inlägg skrev jag den andra juni 2005 och mitt åttahundrade inlägg som jag skriver idag kommer faktiskt att handla om ungefär samma sak. Då satt jag hemma, lite sliten efter min sista tunntömning, och lyssnade på Ryan Adams. Samma Ryan Adams ska jag i morgon se live för första gången i mitt liv och det ska bli oerhört häftigt. Konserten äger rum på Chinateatern, en lokal jag aldrig besökt tidigare och eftersom jag och Ronnie var tidigt ute när vi bokade våra biljetter kommer vi att ha bra platser.
Jag kommer nog att vara rätt trött när jag kliver upp dagen efter konserten, vi kommer nämligen hem klockan två på natten och jag måste åka till jobbet klockan sju dagen efter, men jag är övertygad om att det kommer att vara värt några dagars trötthet, äntligen får jag se Ryan Adams live och det har jag väntat på länge.

Dagens låt: Ryan Adams - Touch, feel, lose
You know your kisses, they like lightnin' and thunder
And your smile is sweet and come down like rain

0 Comments:

Post a Comment

<< Home