Thursday, November 08, 2007

Mat eller inte mat?

Debatten om huruvida mannagrynspudding är mat eller inte gick vidare idag, dock med en annan klass än senast. Idag hade jag ännu en elev som påstod att man absolut inte kunda klassa skolans godaste måltid som mat. Han kunde gå med på att det var mat om man skulle lägga ner en potatis i puddingen i stället för att ha saftsås till, men när den serveras som den gör nu så var det enligt honom mer ett mellanmål. Jag kan inte riktigt förstå hur man kan något att invända mot denna delikata måltid och att man inte kan äta sig mätt på den är bara en myt. Man kan utan tvekan bli mätt av bara puddingen, det kanske inte håller i så länge, men mätt blir man absolut. I morgon är det i alla fall dags för mannagrynspuddingen och med tanke på att det är så många som inte uppskattar den lika mycket som jag gör så borde det betyda att det blir mer kvar till mig.
Bra dag på jobbet annars idag, har hunnit med att resa runt och besöka några av mina elever som är ute på prao. Jag hade också turen att stöta på några av mina gamla nior, som jag inte sett på länge, mycket trevligt.
För övrigt är Christian Kjellvanders skiva fortfarande suverän, ut och köp den.

Dagens låt: Christian Kjellvander - Need not worry
Back when your eyes were blue on whitest white
before darkness had stolen even one night
Back when loving was not out of weakness

0 Comments:

Post a Comment

<< Home