Tuesday, October 09, 2007

Vantar och stöld

Börjar bli riktigt höstigt ute nu, jag har fått skrapa rutorna på morgonen några gånger och det börjar krävas en del kläder för att man inte ska frysa utomhus. I helgen gick det så långt att jag var tvungen att gå och köpa mig ett par vantar, jag hatar att frysa om händerna och det har jag gjort alldeles för många gånger de senaste veckorna. En sak som verkligen fyller sin funktion nu är min rödvita rattmuff, med den slipper jag frysa om händerna när jag kör och det är väldigt skönt. Förra läsåret satt jag ofta och frös om fingrarna när jag körde bil, åtminstone innan värmen kom igång, men det problemet slipper jag nu och det är skönt. Vantar är en bra hjälp mot frusna händer, men vantar är också det plagg av alla världens plagg som är lättast att tappa bort. Varje vinter brukar jag lyckas förlägga åtminstone en vante, vilket gör att jag måste köpa nya. När jag var i Liverpool köpte jag ett par otroligt vackra Liverpool-vantar, de har jag hållit reda på, men de har i stället gått sönder och värmer nu inte mer än åtta av tio fingrar. Även om jag är dålig på vantar så är min gode vän Kusen ännu sämre, han hade under en period glömda vantar både i min lägenhet och i min bil och det skulle inte förvåna mig om han hade fler par ute på vift hos bekanta. De jag köpte i helgen var ganska billiga, så det är inte hela världen om jag råkar slarva bort dem, men jag ska göra mitt bästa för att ha dem kvar så länge som möjligt.
Igår drog förresten en av mina elever ett skämt som var så bra, och så lågt, att jag troligtvis måste sno det utan att erkänna att det är snott. Skämtet var precis på den nivå som de skämt jag drar brukar hålla, så ingen av mina kompisar kommer att misstänka att det är stulet.

Dagens låt: Maguc Numbers - Love is just a game
And maybe I'm a fool for walking in line
And maybe I should have tried to leave this time

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

OJ, OJ den där rattmuffen är ju helt otrolig, röd-prickig o allt! skaparen borde vara en ren naturbegåvning ;p

3:01 PM  

Post a Comment

<< Home