Saturday, October 06, 2007

Snart ännu äldre Franken

Lördagen var onekligen en hektisk dag. Den inleddes med att jag och Den Gamle Franken gjorde debut i badmintonkorpen, en vinst och en förlust var ett klart godkänt facit med tanke på våra förberedelser. Sedan vankades det firande.

Den Gamle Franken fyller nämligen 25 år nästa helg, så Pokervinstförstöraren hade sett till att dra ihop ett gäng för att fira honom. Bord var bokat på Bishop Arms inne i stan och vi var givetvis många som ville fira att Den Gamle Franken börjar göra skäl för sitt smeknamn.

Raj Raj och RajRajAnna var där.

Herr och Fru Fugelsang var där.

Liv och Hasse Holmqvist var där.

Kusen, Karin och Olis var där.

Jag och Gorbatjov var också där.

Vi intog god mat...

...och gav Den Gamle Franken välförtjänta gåvor. Det var en väldigt trevlig middag, men när de andra drog iväg på vidare festligheter avvek jag.

Jag skulle nämligen se Jonas Gardell uppträda på Konserthuset.

Som vanligt var Gardell väldigt bra, han är både rolig och allvarlig. Det var fjärde gången jag såg honom live nu och jag har aldrig blivit besviken på det jag sett, det är skrattgaranti på hans föreställningar.
Det har varit en bra dag, idrott, vänner och underhållning, men nu är jag trött.

Dagens låt: Bright Eyes - A Scale, A Mirror And Those Indifferent Clocks
So tell me then, what was it for?
Oh tell me, what was it for?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home