Friday, October 05, 2007

Levande väckarklocka

Mina föräldrar har skaffat nytt golv i köket, tidigare hade man ett ganska mukt golv, men nu har an golvplattor. Det mesta är bättre med det nya golvet, speciellt nu när golvvärmen är fixad, så man slipper gå med strumpos på sig hela tiden. Det finns dock en sak som är negativ med det nya golvet och det har att göra med hårdheten.
Plummer har två leksaker som han tycker om att använda på golvet i köket, den ena är en stor plastgrej som man kan gömma godis i och den andra är hans matskål. När han leker med dem springer han runt på golvet och stångar dem framför sig, det lät hyfsat mycket redan med det mjuka golvet, men nu när golvet är hårt låter det som aldrig förr. Idag var Plummer ovanligt morgonpigg, jag var ovanligt morgontrött. Jag satt vid frukostbordet och intog gäspande min gröt då PLummer fick för sig att han skulle ta en vända på golvet med sin plastleksak. Det finns saker som man hellre vill höra när man är trött än en plastklump som slamrar fram över stenhårda golvplattor. Om jag var halvsovande när jag satte mig ner för att äta, så var jag klarvaken när ätit färdigt, det var tack vare min gode vän Plummer.
I morgon ska jag både spela badmintonmatcher och se Jonas Gardell live, blir en fullpackad dag. Jag har inte hållit i en badmintonracket sedan jag gick i gymnasiet, så det kommer onekligen att bli spännande att se om man vinner några bollar.

Dagens låt: Jeff Buckley - Forget her, sanslöst bra låt.
Remember her hair as it shone in the sun,
the smell of the bed when I knew what she'd done.
Tell myself over and over you won't ever need her again.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home