Wednesday, October 03, 2007

Moz tillbaka

Idag läste jag en trevlig nyhet i skvallerpressen, nämligen att Morrissey ska släppa nytt material. Även om det inte är förrän nästa år som skivan ska komma ut så är det roligt att se att han fortfarande skapar musik. Förra skivan var grymt bra och det finns inget som talar för att nästa skiva skulle vara av någon annan kvalitet. Jag hade den stora lyxen att få se Moz två gånger under förra året och det är utan tvekan två av de bästa spelningar jag någonsin upplevt. Allra bäst var spelningen i Karlstad. I en ganska liten, men fullpackad lokal bjöd Moz på en underbar show och det var inget annat att göra än njuta av det hela.
Klippen från spelningen kan inte göra den rättvisa, men de kan påminna om hur otroligt bra det var.
Om Morrissey kommer tillbaka till Sverige kommer jag att vara där och det är ingen tvekan om att hans nästa skiva kommer att finnas i min samling från den dagen den blir tillgänglig.
Jag längtar redan till skivan kommer.

Dagens låt: Morrissey - Trouble loves me
Then at midnight I
Can't get you out of my head

0 Comments:

Post a Comment

<< Home