Friday, September 28, 2007

Disk

Jag brukar aldrig falla för grupptryck. Genom hela mitt liv har jag gjort det jag trott på och inte brytt mig så mycket om vad andra tyckt om det jag gjort. Jag lyssnar på musik som jag gillar, bryr mig inte om vad andra säger. Jag ser filmer och serier som jag gillar, bryr mig inte om vad andra säger. Jag läser serier som jag gillar, bryr mig inte om vad andra säger. Jag använder kläder som jag gillar, bryr mig inte så mycket om vad andra säger. Idag var det ett av de få tillfällen i mitt liv som jag fallit för grupptrycket, men efter dagar av tjat och kommentarer gick jag emot mina egna åsikter och gick och diskade min kaffemugg. Jag brukar annars bara diska den inför lov, jag har bara kaffe i den och tycker inte att det spelar någon roll om jag diskar den eller inte. Även om man diskar den blir den lika skitig på insidan efter någon dag, men efter att några elever fått mig att inse att det kanske inte är så hälsosamt att låta bli att diska den så följde jag deras råd och rengjorde den.
Ikväll ska jag spendera ännu en fredag här i Svedja, i morgon är det nämligen årets sista match i fotbollen. Som tur är har jag två skivor kvar att se av min Seinfeld-box, kvällen räddad.

Dagens låt: Walker Brothers - Make it easy on yourself
And if the way I hold you, can't compare to his caress
No words of concilation will make me miss you less

0 Comments:

Post a Comment

<< Home