Sunday, September 23, 2007

Veckans lista v.38

1. Magnus Betnér - Nu är det bara några veckor kvar innan det är dags för Betnérs framträdande här i stan, tydligen har biljetterna sålt så bra att man bestämt sig för att göra två framträdanden under stoppet här. Det är skönt att se att gävlefolket vet vad som är bra humor. Betnér har varit i Gävle för inte så längesen, han uppträdde nämligen här på första maj. Här kan ni se ett klipp från det framträdandet och om ni inte har kollat igenom allt som finns med honom på youtube så är det dags att göra det snart. Man kan dessutom beställa hans dvd från hemsidan, här kan ni se ett klipp från den, köp den.

2. Ola Klüft - Skivan har fått blandad kritik i tidningarna, men jag håller fast vid att Perishers nya album är riktigt, riktigt bra. Den dystra stämningen som fanns på de två första skivorna finns kvar, men det känns ändå nytt och fräscht. Jag hoppas Perishers gör som Moneybrother, Laleh, Sophie Zelmani, Weeping Willows, Concretes, Fatboy, Jens Lekman och Fläskkvartetten och skriver in Skottes Musikteater som ett av sina stopp på turnén som jag antar kommer nu när skivan är ute.

3. Dirk Kuyt - Kuyt räddade oss mot Porto i tisdags, vi gjorde en riktig skitmatch och förtjänade egentligen inte en poäng. Kuyts mål kom när man bara satt och väntade på att vi skulle åka på ännu ett baklängesmål och det var väldigt skönt att se hans boll gå i nät. Det har inte varit en bra vecka för oss, först tappad poäng i CL och sedan skador på både Agger och Alonso, sedan avslutade vi veckan med att kryssa hemma mot ett skitlag som Birmingham. Nu måste vi se till att vinna nästa match, annars riskerar vi att sabba den fina starten vi fick av serien.

4. Robert Rodriguez - Ikväll ska jag se den andra delen i Grind House-serien, den första delen var regisserad av Quentin Tarantino och den var givetvis grymt bra. Den andra delen, som jag ska se ikväll, heter Planet Terror och är regisserad av Robert Rodriguez. Rodriguez har tidigare gjort filmer som SinCity, From dusk til dawn och Desperado, han har även regisserat ett av rummen i den väldigt underhållande Four rooms. Han har alltså gjort en hel del bra grejer i sin karriär. Hans filmer brukar vara väldigt speciella, ofta ganska brutala och väldigt välgjorda. Förutom att han är en skicklig regissör är Robert Rodriguez också ledare för bandet Chingon, dem upptäckte jag när jag såg den här videon på extramaterialet till Kill Bill 2. Jag gillar dera musik skarpt pch jag såg genast till att skaffa mig den skiva släppte för något år sedan. Rodriguez är skicklig och har talang, Planet Terror kommer säkert att vara skitbra.

5. Jean-Claude Van Damme - Jaha, då var det dags igen, Van Damme har släppt en ny film och eftersom jag har alla så måste jag köpa även den här. Hard Corps väntade jag med att köpa tills den var billig och begagnad, har inte sett den ännu men jag ska snart ta tag i det. De senaste åren har Van Dammes filmer hållit en ganska jämn nivå, en ganska medioker nivå. Det är inte som förr i tiden, när Van Damme sparkade som ingen annan. Jag hoppas Van Damme pensionerar sig snart, jag blir mindre och mindre stolt över min samling, men så länge den innehåller filmer som Kickboxer, Double Impact och Death Warrant kan jag stå för att jag äger alla Van Dammes filmer.

Dagens låt: Tindersticks - Another night in
And I can see you push your hair behind your ear
Regain your balance
Doesn't matter where she is tonight
Or with whoever she spends her time
If these arms were meant to hold her
They were never meant to hold her so tight

0 Comments:

Post a Comment

<< Home