Friday, October 12, 2007

Avslutning

Ännu en fredag ska spenderas i Svedja, men den här gången är jag mer sysselsatt än tidigare. Jag ska nämligen gå på avslutningsfest med mitt fotbollslag, det var en kort säsong för min del, men den var tillräckligt lång för att jag ska gå på festen. Festen går av stapeln i samma lokal som min födelsedagsfest. Det var ett halvår sedan den festen nu, men jag har långt ifrån glömt den. Jag kommer alltid att tänka på den festen när jag ser lokalen och det ska bli roligt att komam tillbaka dit en sväng igen.
I morgon bär det av till Gävle, då är det äntligen dags för mig att se Magnus Betnér och det kommer att bli väldigt roligt. Jag har sett fram emot det länge och nu är det äntligen dags. Annars har jag tre stora uppgifter i helgen:
1. Se till att CSKA Gorbatjov tar säsongens första vinst i korpen, jag har inte varit med de första matcherna, så jag har lite att ta igen för att jag missat.
2. Rätta uppsatser. Mina nior har skrivit väldigt bra uppsatser som jag måste se till att rätta i helgen, jag har inte så många kvar, men det tar tid.
3. Klura ut ett smeknamn. En av mina elever kallar mig vid ett smeknamn och jag har lovat att hitta på ett smeknamn tillbaka för att det ska bli jämnt. Jag har alltid varit bra på att komma på smeknamn, men nu var det några år sedan det skapades vackra smeknamn som Brösk, Scröbb och Bröll. Förhoppningsvis ska jag kunna komma på något bra under helgen, så jag kan kontra på måndag.

Dagens låt: Moneybrother - It might as well be now
If just for a while we'll get
Right back along again

0 Comments:

Post a Comment

<< Home