Tuesday, August 14, 2007

Träning

Idag besökte jag gymmet bredvid mitt jobb för första gången, jag har tränat några gånger i Gävle i sommar för att komma igång och nu är det tänkt att jag ska få in någon typ av rutin för att träna någon gång varje vecka. Det finns nog bara en lösning på hur jag ska göra för att motivera mig till att orka iväg till gymmet efter jobbet och det är att jag köper ett årskort. Om man slängt ut en massa pengar på ett kort känner man sig tvingad att träna och det kommer nog att krävas.
Jag hade en chans att testa effekten av min träning på jobbet idag, det är nämligen så att det är en kur som ska rivas i vårat arbetsrum. Tillsammans med en kollega stod jag och diskuterade hur man på bästa sätt skulle kunna riva den för hand, inte för att det kommer att behövas, men det var ett intressant ämne. Vi testade att slå lite i väggen, men vi insåg ganska snabbt att det skulle gör alldeles för ont i händerna. Att sparka sönder väggen känns inte aktuellt, speciellt med tanke på att mina skor är mjuka och dessutom riktigt slitna sedan förra läsåret. Ett intressant alternativ vore att hoppa in i väggen tills den gick sönder och filma det och sedan sälja filmen som Lärar-Jackass, det skulle nog sälja bra. Precis som de andra alternativen skulle det nog också göra alldeles för ont för att det skulle vara genomförbart. Resultatet av vår diskussion blev att det nog är lika bra att vi låter de som är anlitade för att riva kuren sköta det, sedan övergick jag till att ställa i ordning i klassrummet i stället.

Dagens låt: House of Love - Shine on
I don't know why I dream this way
The sky is purple and things are right every day
I don't know, it's just this world's so far away

0 Comments:

Post a Comment

<< Home