Sunday, August 12, 2007

Lovet över

Jag kom precis in från en promenad och ska alldeles strax lägga mig för att försöka sova, i morgon väntar nämligen jobbet igen. Mitt sommarlov är slut och nu är det dags att ställa in sig på arbete igen, det känns onekligen lite konstigt. Nu måste jag helt plötsligt börja följa tider och kliva upp tidigt på morgonen, men det ska ändå bli roligt att komma igång igen. Det ska bli roligt att träffa både kollegor och elever igen, det ska bli roligt att komma in i klassrummen igen också. Det kommer att vara tomt utan min klass, men nu får jag en ny och det kommer att bli intressant, dessutom är mina sjuor och åttor kvar på skolan och de får jag ha i år också.
Min sommar har i alla fall varit kanon. Mallorcaresan och Peace & Love var perfekt inledning och sedan har det varit både festivaler och umgänge med kompisarna. Har dessutom kunnat följa bra tv-serier, träna, promenera, dricka kaffe, spela fotboll och bara ta igen mig. Om det inte varit för att det var cityfest här i helgen så hade jag kommit ordentligt utvilad tillbaka till jobbet, nu kommer jag nog vara ganska trött i morgon, men det går över. Jag känner mig motiverad att börja jobba, men om jag ska orka upp i morgon bör jag nog komma i säng nu.

Dagens låt: Neil Young - Like a hurricane
I am just a dreamer, but you are just a dream

0 Comments:

Post a Comment

<< Home