Monday, August 13, 2007

(2)8 veckor senare

Igår såg jag en riktigt bra film, det var inte så oväntat att den var bra eftersom det var uppföljaren till en bra film. Filmen jag menar är 28 veckor senare. Den var filmad på ett sätt som gjorde den lite extra obehaglig och inte alls så töntig som zombiefilmer kan vara, man har en handling som håller och lägger inte all kraft på blod och splatter. Mycket bra film.
Att det var en zombiefilm som jag såg igår kändes väldigt passande idag, jag kände mig nämligen som en zombie under hela förmiddagen. Det var min första arbetsdag på 8 veckor och jag var långt ifrån van att kliva upp strax före sex, dessutom var jag långt ifrån van att lägga mig i tid. Jag kom nog inte riktigt upp i tillräckligt antal sovtimmar och att då sitta och lyssna inne i en kvav matsal under flera timmar var en utmaning. Annars var det roligt att vara tillbaka på jobbet, roligt att träffa alla igen, ännu roligare blir det nästa vecka när eleverna kommer. Två saker överraskade mig när jag kom till jobbet, den första var att min kaffekopp var skinande ren. Jag kan inte minnas att jag diskade den så otroligt ren innan lovet, men antingen gjorde jag det eller så hade insidan blivit solblekt under sommaren. Den andra saken som överraskade mig var att skrivbordet var ännu stökigare nu än när jag tog semester, någon hade fått för sig att man kunde använda det som avlastningsplats, för det var fullt med lådor, papper och skräp på det. Jag får nog se till att röja av det innan veckan är över. En negativ sak som jag lade märke till under dagen var att någon hade tagit min knäpplast som jag har haft sparad under skrivbordet. Jag brukade spara den när jag fick paket, för att kunna knäppa den när jag kände för det. Nu var det tydligen någon som trodde att gammal plast som låg på golvet var skräp, så den finns inte längre.

Dagens låt: Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt
Vi är inte sånna som i slutet får varann

0 Comments:

Post a Comment

<< Home