Sunday, August 12, 2007

Veckans lista v.32

1. Steven Gerrard - En kapten kliver fram när laget behöver det som mest, precis som Gerrard gjorde i gårdagens seriepremiär mot Villa. Vi spelade knackigt och åkte på ett snopet baklängesmål med fem minuter kvar, då slog Gerrard till och gav oss segern. Det var en otroligt skön känsla att se bollen gå in i krysset, nu har vi fått en bra start på säsongen och Gerrard visar än en gång att han är en av världens absolut bästa spelare. Han kansken inte gjorde någon stormatch, men när vi behövde honom som mest gjorde han mål. Det här kommer att bli en intressant säsong och om Torres och Kuyt kan bygga vidare på samspelet från igår kommer vi har fler matchvinnare än Gerrard.

2. Conan O´Brien - Det här var den sista veckan på länge som jag kunde se hans underbara talkshow och under ett av programmen hade man den sjukaste intervju som jag sett Conan göra. Det var när Conan intervjuade Harland Williams, de saker som kom upp var, minst sagt, oväntade. Eftersom jag börjar jobba i morgon kommer jag inte att kunna se Conan förrän det är dags för höstlov och dit är det långt.

3. Jason Alexander - Den senaste veckan har jag tittat igenom säsong sju av Seinfeld, det är den kanske bästa av alla säsonger. Säsongen börjar med att George förlovar sig med Susan sedan är det hans show säsongen igenom. Mitt favoritavsnitt är när Elaine ska umgås med Susan och George blir orolig att det kommer att döda independent-George, hans utläggning för Jerry över hur allvarligt det är är den kanske bästa scenen under hela säsongen. Snart kommer säsong åtta ut på dvd, den kommer ganska snabbt att hamna i min samling, Seinfeld är underbart.

4. Magnus Betnér - Sveriges bästa komiker kommer hit till Gävle i oktober och nu har jag och Den Gamle Franken biljetter till hans föreställning. Här finns ett klipp från en av hans föreställningar tidigare i år och det är riktigt bra. Smart och bitter humor, precis som det ska vara, och Gessle får sig en känga, precis som det ska vara.

5. Daniel Bamberg - Peking är nära allsvenskan nu, det ska mycket till om man ska släppa det enorma försprång man skaffat sig. Daniel Bamberg är en mycket skicklig spelare och mot Mjällby i veckan gjorde han två mål. Jag hoppas verkligen att Bamberg spelar med Peking nästa år också, han kommer att göra bra ifrån sig när man tillbaka hemma i allsvenskan.

Dagens låt: The Verve - Sonnet
Why can't you see
That nature has its way of warning me
Eyes open wide
Looking at the heavens with a tear in my eye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home