Monday, July 02, 2007

Slår aldrig fel

Varenda gång jag har en ledig vardag kommer samtalen från försäljarna, jag vet inte hur många gånger jag skrivit här och beklagat mig över hur de stör mig. Idag slog de rekord i störande, de väckte mig nämligen. Jag har börjat med en ny taktik, jag låter bli att svara när jag ser att det är en försäljare av något slag som ringer, det fick jag sota för idag. Det är ett nummer som ringt mig en del på sistone, jag vet att det är någon typ av säljare eftersom numret påminner om andra säljarnummer som ringt. Eftersom jag vet att jag inte vill prata så har jag låtit bli att svara, tyvärr slutar de aldrig att ringa. I morse kände jag för att sova länge, festivalbesöket tog på krafterna och dessutom låg jag och tittade på fotboll till ganska sent igår, men det blev inte som jag planerat. Klockan nio ringde min telefon, eftersom den står precis bredvid min säng kunde jag inte undgå att flyga upp när den började ljuda högt rakt i mitt öra. När jag såg numret blev jag lite lätt irriterad, de ger aldrig upp. Jag svarade inte den här gången heller, eftersom de väckte mig hade jag nog inte varit speciellt trevlig och jag ville inte ta ut min ilska på den stackars säljaren som bara lyder order för att tjäna lite pengar. Att somna om är inte min starka sida, så det var bara att kliva upp. Trots att jag kom upp i god tid har det inte blivit mycket gjort idag. Eftermiddagen spenderade jag på stan tillsammans med Gorbatjov, vart förmiddagen tog vägen vet jag inte riktigt. Det är skönt med lov i alla fall, jag får tid att ta igen mig efter de senaste veckornas resande och jag fåt gott om tid att lyssna på musik. Idag har det blivit mycket Arctic Monkeys, mycket bra grupp.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Do me a favour
Curiousity becomes a heavy load,
Too heavy to hold, too heavy to hold.

1 Comments:

Blogger klockarbarbro said...

kan man inte få ha en "just nu"-lista och en "hittills"-lista, i alla fall? tills man vet om de kvalar in på långlivade listan.

alltid:
1. at the gates - slaughter of the soul
2. pj harvey - to bring you my love
3. nick cave - murder ballads
4. metallica - ride the lightning
5. imperiet - tiggarens tal

just nu:
1. raised fist - sound of the republic
2. disfear - misanthropic generation
3. cult of luna - salvation
4. thåström - skebokvarnsv 209
5. marit bergman - i think it's a rainbow

2:28 AM  

Post a Comment

<< Home