Thursday, July 05, 2007

Bekant ansikte

Igår såg jag Transformers tillsammans med Gorbatjov, Kusen, Hasse H, Olis och Karin. Mina åsikter om filmen återkommer jag till framåt helgen, men en av mina reaktioner när jag såg filmen tänker jag ta upp idag. Det var nämligen en skådespelare med i filmen som jag kände igen oerhört väl, det kändes som om jag sett honom hundra gånger, men jag kunde inte placera honom. Personen jag menar spelade pappan till Sam, han som köper den bil som visar sig vara Bumblebee. Jag fick för mig att jag sett honom med någon typ av militärkläder. Först tänkte jag att han kanske var med i Armageddon, det är samma regissör i Transformers och det är inte ovanligt att de återanvänder gamla favoriter, men det kändes inte helt rätt. På något sätt kändes det som om jag skrattat åt den här skådespelaren och även om Armageddon var riktigt dålig så var den inte så dålig att man skrattade åt replikerna. Det fanns bara en sak att göra, direkt när jag kom hem till Kusen efter bion satte jag mig vid hans dator och gick in på imdb.com. Jag klickade mig fram till Transformers och såg att mannen jag grubblade över hette Kevin Dunn, namnet sade mig absolut ingenting. Jag klickade på hans namn och började gå igenom hans karriär, där fanns inte mycket som jag sett. Det var inhopp i serier som Lost, Law & order, Boston Public och Prison break, sedan kom en hel hög med tv-filmer innan jag kom till anledningen att han var ett ansikte som jag tyckte mig ha sett hundra gånger, han hade varit med i Hot Shots! Genast förstod jag varför jag sett honom i militärkläder, han spelade James Block, mannen som stred tillsammans med Topper Harleys pappa, mannen som i slutet av filmen får så mycket blod av en man på en bår bredvid honom att denne sjunker ihop. Jag har sett Hot Shots tillsammans med Den Gamle Franken massvis av gånger, därför kändes Dunn så bekant. Jag skäms lite över att jag inte kunde koppla honom till rätt film på en gång, men den skammen får jag leva med. Om ni ser Transformers och tycker att ni känner igen Ron Witwicky så vet ni nu varför, han spelare James Block och det är en merit.

Dagens låt: Bright Eyes - Don't Know When But A Day Is Gonna Come
Could you please start explaining? You know, I need some understanding.
I could do good with some explaining. You know. I want to understand.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home