Wednesday, June 27, 2007

Peace and love 2007

I morgon bär det av till sommarens festival, nämligen Peace and love i Borlänge. Festivalen är i tre dagar och vi har inte riktigt bestämt huruvida vi ska sova i bilen eller åka hem på nätterna, ingen av oss är mycket för camping och tält. Så här har jag tänkt lägga upp min festivalhelg:

Torsdag

15.30-16.15 Salem Al-Fakir - Jag har aldrig hört honom, men han har fått bra kritik och är ensam om att spela den här tiden, så jag tänker gå och se om det är något för mig.
16.15-17.00 Pen Expers - Jag har inte hört speciellt mycket av det här bandet heller, men eftersom de tydligen ska påminna en hel del om Interpol tänker jag gå och se dem. Interpol är riktigt bra och om de bara är hälften så bra som dem kommer det att bli en bra konsert.
17.00-18.00 Sophie Zelmani - När jag såg henne här i Gävle blev jag imponerad, även om det här kanske inte är den perfekta speltiden för henne är jag övertygad om att det kommer bli kanon.
18.00-18.45 Christel Alsos - Beskrivs som en kvinnlig Jeff Buckley, så det får inte missas.
19.30-20.45 Damien Rice - Behöver egentligen inte kommenteras, en av festivalens höjdpunkter. Ska bli otroligt spännande att se honom live.
21.45-23.15 Dia Psalma - För andra sommaren i rad får jag se mina tonårsidoler live, kommer bli häftigt. Dia Psalma är alltid speciella att se.
23.15-00.00 Shout Out Louds - Jag har inte hört speciellt mycket av det här bandet, men jag har några bekanta som tipsat mig om att jag borde se dem, så det gör jag.
00.00- Inget jag bestämt mig för att se, får se om det blir hemfärd eller slötittande på något intressant band.

Fredag
15.15-16.15 Joe Evasconcellos - Chilensk artist som verkar väldigt intressant, blir nog en bra inledning på dagen.
17.00-18.00 Deportees - Deras första skiva var helt okej, har inte hört något av deras senaste material, men det blir säkert en bra spelningg.
18.45-20.00 Marit Bergman - Marit Bergman är alltid bra live och även om jag sett henne ett par gånger ska jag gå och se henne igen. Jag har inte hört så mycket av nya skivan, men det blir säkert bra ändå.
20.00-20.25 Thomas DiLeva - Givetvis ska jag se Gävles stolthet också, men inte hela spelningen.
20.30-21.30 The Concretes - Deras spelning här i Gävle var kanon och det ska bli roligt att få se dem igen, får inte missas.
21.30-22.45 Sahara Hotnights - Det var många år sedan jag såg dem nu, tror det var i Östersund 2000, så det ska bli intressant att se hur de är live nu.
22.45-00.00 Mando Diao - Jag är inget stort fan av dem, men jag har blivit tipsat om att de är bra live så det är väl bara att gå och se efter. Jag har inte sett dem på ett par år nu så de är säkert bättre nu än då.
00.00-02.00 Alice Cooper - Han må ha sett sina bästa år för ganska längesen, men att höra klassiker som Poison och School´s out live kommer att bli riktigt häftigt.

Lördag
16.15-18.00 Stefan Sundström - Alltid underhållande och en perfekt inledning på sista dagen, kanske går iväg och se lite på The Plan på slutet, men det brukar vara svårt att slita sig från Sundströms spelningar.
18.00-19.15 Weeping Willows - Tolfte eller trettonde gången jag ser dem, men det blir ändå festivalens höjdpunkt. Weeping Willows är störst.
19.15-20.00 Johan Johansson - En gammal trallpunksfavorit, bara han kör Va!? så är jag nöjd.
20.00-20.45 Bo Kaspers Orkester - Jag lyssnade en hel del på dem på gymnasiet och de brukar vara bra live, så jag ska försöka klämma in en stund av deras spelning efter Johansson.
20.45-22.00 Nationalteatern - De gjorde en bra spelning ifjol och låtar som Barn av vår tid kan man inte få nog av.
22.00-23.30 Iggy & The Stooges - En sån här legend får man bara inte missa, jag hara aldrig lyssnat speciellt mycket på honom, men jag vet att han gjort mycket bra och det här kommer bli en av festivalens höjdpunkter.
23.30-00.30 Timbuktu & Damn! - Grym underhållare live, kommer bli en bra spelning.
00.30- Här får vi se vad det blir, kommer kanske vara lite trött då, men det finns säkert nåt intressant att se. Som ni märker blir det en späckad helg, men det kommer bli fruktansvärt roligt.

Dagens låt: Damien Rice - I remember
I remember it well
The first time that I saw
Your head around the door
'Cause mine stopped working

0 Comments:

Post a Comment

<< Home