Thursday, June 28, 2007

Leno och reptiler

Igår lyckades jag äntligen hålla mig vaken fram till Conan O´Brien, det var längesen jag lyckades se ett helt avsnitt av denna underhållande talkshow. Det var verkligen tur att jag såg det igår, för de hade återinfört en gammal favorit, nämligen Chuck Norris-spaken. Man lyckas alltid välja ut klipp från Norris filmer som är enormt roliga och Conan har alltid någon bra kommentar efteråt som gör klippet ännu roligare. Intervjuerna igår var inte speciellt roliga, men shownumret var ganska intressant. Det var en illusionist som uppträdde och han såg verkligen ut som urtypen av en illusionist, det är troligen det enda yrket där det fortfarande är inne att ha blonderad 80-talshårdrocksfrisyr. Dessutom sprang han omkring som en galning när han gjorde sina tricks, jag blev andfådd bara av att titta på honom. De trick han gjorde var mil från nyskapande, till och med jag som inte gärna ser illusionister hade sett de där trolla-bort-tjej-tricken många gånger tidigare, så jag fattar inte vad som var speciellt med honom. När jag hörde honom prata hörde jag i alla fall hans storhet, han var österrikare och lät precis som Arnold.
Efter Conan slog jag över och tittade på Jay Leno. Jag vet inte om det är jag som har dålig tajming eller vad det är, men varje gång jag tittar på den showen har de en besökare som är djurskötare och har med sig en reptil av något slag. Det ser likadant ut varenda gång, reptilen ska krypa runt lite på Lenos skrivbord så att han kan dra några halvkassa vitsar om den, sedan ska den givetvis sitta lite på den andra gästen. Igår var Samuel L Jackson den andra gästen och han såg lagomt road ut av att tvingas ha en leguan som åt banan på sin svindyra, vita kostym. Jag förstår inte riktigt det roliga i att plocka fram de där djuren i ett, har man inte nog med känt folk i USA för att fylla programmen? Någon gång ibland kan det vara kul med ett djurinslag, men det känns som om det är mer än någon gång ibland när det gäller Lenos show.
Nu ska jag packa och åka till Borlänge, Dia Psalma och Damien Rice idag, sämre kan man ha det.

Dagens låt: Arctic Monkeys - If you were there, beware
I don't know what it is that they want
But I haven't got it to give

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

första gången i mitt liv jag har sagt eller skrivit detta..men...: Jag vill också åka till Borlänge idag!!!

9:17 AM  
Blogger Tomas said...

Inte ofta man vill till Borlänge, men under Peace and love är det en stad att rekommendera.

3:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lenos "Headlines" slår Conans "klippa-repet-från-höfterna-dans" med hästlängder!

3:07 PM  

Post a Comment

<< Home