Wednesday, June 27, 2007

Mallorca

Här kommer en kort sammanfattning av min Mallorcaresa, med hjälp av några av de bilder jag tog under resans gång. Vi kom till Mallorca vid lunch på tisdagen, efter att ha varit upp i över ett dygn. För att ta igen oss lite tog vi en tupplur på hotellet innan vi begav oss ut. Denna suveräna vecka får sammanfattas i dessa bilder:


Från våran balkong såg vi rakt in till ett annat hotell, där det snart flyttade in tonvis med högljudda fransmän.


Stranden där vi badade första dagen, det var så pass skönt i vattnet att till och med en badkruka som jag kunde komma i utan några större problem.


När värmen blev för tryckande kunde man alltid gå in på någon spelhall och spela Virtua Tennis, mycket roligt spel. Jag grämer mig fortfarande lite grand över att jag förlorade finalen mot Magnus Norman, men jag var aldrig riktigt nära.


Stranden var riktigt fin, men sanden var stekhet.


Sista dagen kom David och hämtade upp oss på hotellet och tog oss på en tur i Palma, där såg vi bland annat katedralen, riktig pampig byggnad.


På kvällen var vi hem till Davids familj och åt tapas och drack hemmagjord Sangria, det var fruktansvärt gott. Jag hade inte varit hem till dem på kanske tio år, så det var roligt att vara tillbaka. Längst ut till höger står Davids pappa Andy.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Only one who knows
And I hope you're holding hands by new years eve,
They made it far too easy to believe,
That true romance cant be acheived these days

0 Comments:

Post a Comment

<< Home