Sunday, June 03, 2007

Törstproblem

Sommaren verkar onekligen ha bestämt sig för att stanna ett par dagar nu, det har faktiskt varit riktigt varmt här i två dagar. För att känna på värmen tog jag idag en promenad ner på stan och fikade med Den Gamle Franken. Waynes har en skön uteservering, även om det kanske inte är jättekul att ha utsikt över en asfalterad parkering. För en gångs skulle drack jag inte en stor kaffe, i stället blev det en dubbel espresso och en smoothie. Jag brukar alltid ha svårt att bestämma mig för vilken smak jag ska välja när jag köper smoothies, jag köper dem inte så ofta så jag hinner aldrig få någon favorit. Idag slapp jag det problemet eftersom det bara fanns hallon att välja, lite tråkigt, men väldigt enkelt för mig. När vi klämt i oss fikat gick vi bort till Konsum, jag behövde mer att dricka och kände inte för att betala 32 kronor för en till smoothie. I stället skulle jag köpa juice. Det är inte bara att köpa juice nuförtiden, det finns tusen olika märken och alla märken har tusen olika blandningar. Dessutom har alla de tusen olika märkena tusen olika saker som gör den till den bästa sorten att dricka, det är allt från att de är bra för magen till att de ger energi eller inte innehåller socker. Vanligtvis brukar jag göra det lätt för mig och köpa Bravos apelsinjuice, men det kändes en aning överdrivet att köpa två liter juice för att släcka törsten. I stället fastnade jag för ett knepigt märke, det hette ProViva eller nåt, som hade en juice med smak av vattenmelon och tranbär. Jag älskar vattenmelon och ogillar inte tranbär, så jag tänkte att det skulle vara en bra kombination. När jag betalat öppnade jag direkt förpackningen och tog en stor klunk, då fick jag snart klart för mig att kombinationen inte var så bra som jag trodde. Smakerna skar sig och det var inte heller den konsistens på juicen som jag hoppats på. Det är trist när man ser fram mot någonting så och sedan märker att det är ett misslyckande. Jag drack tillräckligt för att jag inte skulle känna mig jättetörstig längre, sedan åkta juicen ner i en plastkasse. Den kommer nog inte att drickas upp och jag kan garantera att jag aldrig kommer att köpa den en gång till. Det är bäst att hålla sig till de säkra korten när man ska köpa juice, antingen äpple eller apelsin. Om man någon gång ska vara riktigt vågad och köpa en blandning kan man ta ananas och apelsin, där skär sig inte smakerna.
Såg förresten Pirates of the Carribean 3 idag, den var inte bra. Roligt med Keith Richards i en liten roll, men annars var det inte mycket som gladde. Depp var inte lika bra i den här filmen som i de två tidigare och precis som vanligt är det omöjligt att ta Orlando Bloom på allvar. Den enda gången jag sett honom och blivit övertygad är när han var med i Extras.

Dagens låt: Damien Rice - Cheers darlin
What am I darlin'?
A whisper in your ear?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hahaha proviva är ju typ fruktsoppa som de dricker på ålderdomshem!

1:35 PM  
Blogger Tomas said...

Det förklarar varför det inte smakade så bra, juicedjungeln är inte helt enkel.

8:06 AM  

Post a Comment

<< Home