Monday, May 28, 2007

Toapapper och Taxfree

När förra läsåret slutade fick min ford påhälsning av några elever, de såg till att pryda min röda ford med en redig chokladbit som tack för betygen och så. Idag var min ford på besök vid skolan igen, volvon står i Gävle och väntar på att jag ska hämta den så jag fick ta min gamla bil till jobbet. Forden fick elevbesök den här gången också. Betygen är klara nu och motivationsnivån hos mina elever har sjunkit en aning, däremot kände de sig väldigt motiverade till att ge igen lite på mig efter alla läxor och prov. Under eftermiddagslektionen vi hade kom några av grabbarna i min klass in med en mobiltelefon och visade stolt upp för mig en film där de klädde in stackars forden med toapapper. Den gick från röd till polkagris på rekordtid, elever som samarbetar mot ett gemensamt mål är effektiva. Det var i alla fall lättare att få bort toapappret än chokladen som prydde motorhuven i värmen förra sommaren, den fick sitta kvar ett tag. Mina elever tyckte att jag skulle åka med bilen klädd i pappret, men det hade varit rätt klurigt eftersom jag inte ens kom in i bilen utan att dra bort det. Det är knappa två veckor kvar till skolavslutningen nu, sen får eleverna lov. Det kommer att bli tomt efter dem.
När jag kom hem låg ett brev och väntade på mig, det innehöll en taxfreekatalog. Jag och Kusen åker till Mallorca bara några dagar efter det att jag slutat jobba och det börjar närma sig nu. Det känns väldigt bra att ha en sådan resa framför sig, jag har inte varit iväg till värmen sedan jag, Den Gamle Franken, Hep Stars och David var i Bulgarien 2001 så det är på tiden. Priserna i katalogen är alltid lika upplyftande, det är inte som Lidl i Uckerath, men inte långt ifrån.
Jag har fastnat för Jeff Buckley rejält de senaste veckorna, det finns hur mycket bra som helst med honom på youtube, så det är lätt att bli sittande. Han har en enorm inlevelse i rösten när han sjunger, verkligen högklassigt. Låten som blir dagens låt för andra dagen i rad har jag blivit helt såld på, riktigt stark.

Dagens låt: Jeff Buckley - Forget her
Well my tears fall down as I try to forget,
Her love was a joke from the day that we met.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home