Friday, June 01, 2007

Slutspurt

Om en vecka slutar eleverna, om en vecka måste jag lämna ifrån mig mina nior till gymnasiet. Jag tror aldrig att jag varit med om att ett år gått så fruktansvärt fort, men det är ytterligare ett tecken på att jag trivts oerhört bra. På jobbet inväntar alla avslutningen på olika sätt, en av mina kollegor har börjat spara slutspelsskägg. Några av mina elever tyckte att jag skulle göra samma sak, alltså inte raka mig förrän eleverna slutat. Detta är inget alternativ för mig, av flera anledningar. Dels har jag alldeles för ojämn skäggväxt för att det ska se mänskligt ut och dels har jag lovat några av mina elever att jag inte ska ha mustasch på deras avslutning. Tidigare under terminen nämnde jag att jag skulle tänka mig att ha mustasch om jag bara hade en jämn skäggväxt på överläppen, men där sa de emot. Nej, något slutspelsskägg blir det inte för mig.
Ikväll ska jag iväg och se Tarantinos nya film på bio, det ska bli ruggigt intressant. Tarantino är min favorit bland regissörerna världen över, jag gillar allt han gjort och räknar kallt med att jag kommer gilla den här filmen också. I morgon ska jag på begravning, inte lika upplyftande.

Dagens låt: The Killers - Read my mind
It’s funny how you just break down
Waitin' on some sign
I pull up to the front of your driveway
With magic soakin' my spine

0 Comments:

Post a Comment

<< Home