Friday, May 11, 2007

Återvinning

Igår var det semifinal i schlagerspektaklet, jag är inget stort fan så jag tittade lite då och då, medan jag packade jobbade lite. En sak som jag tydligt kunde märka, trots att jag bara såg hälften av bidragen, är att Lordi påverkat årets festival rejält. Tack vare dessa maskbeprydda finnar har halva Europa börjat återvinna gamla avdankade hårdrocksband. Varannan deltagare igår var ett rockband med en tunnhårig sångare med hes röst och ett band som försökte se hårda ut, vilket är ganska svårt i de här sammanhangen. Min favorit var trummisen i Islands bidrag, han satt bakom sångaren, som för övrigt var skrämmande lik Odjuret i tv-serien Skönheten och odjuret, och såg ut som en dansbandstrummis. Sångaren försökte med sina poser medan trummisen satt där och vickade på huvudet och ibland höjde ena armen i luften i ett tafatt försök att passa in. Jag vet inte om det var trummisen eller sångaren som var mest komisk, dålig kombination var det i alla fall.
Kvällens höjdare var dragspelaren i Israels bidrag, han spelade iklädd en vit rock och pipa. När jag blir pensionär ska jag röka pipa, det har jag i alla fall som mål. Jag vet inte om jag tänker ha så mycket tobak i den, men jag ska gå runt med en pipa i munnen i alla fall. Då kan jag ta ut den och säga något dumt och ändå se vis ut, men kan inte annat än se vis ut med en pipa i ena handen. En av mina elever lämnade in ett atbete i veckan där författaren hon skrivit om hade en pipa i munnen på bilden på framsidan, det blev genast ett plus i kanten.
Ikväll har vi spelat korpmatch och vunnit, det händer inte överdrivet ofta. Vinner vi nästa match har vi en svit.

Dagens låt: Magic Numbers - Love me like you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home