Friday, April 06, 2007

Weeping Willows ikväll

Som jag har väntat på den här dagen, äntligen är det dags för mig att få se Weeping Willows live igen. Senast jag såg dem var i Uppsala november 2005, så det är verkligen på tiden. Den nya skivan växer mer och mer för varje lyssning, men jag har medvetet lyssnat lite mindre på den de senaste veckorna så att jag ska vara riktigt sugen på att höra låtarna ikväll. Det är alltid lika intressant att se vilka av de gamla låtarna som får plats på spellistan när de turnerar med en ny skiva. Jag gissar att While I´m still strong, Somewhere, Broken promise land och Stairs kommer att spelas. Om jag fick önska några låtar så skulle jag gärna höra Try it once again, Louisa och Emptiness, men egentligen spelar det ingen större roll vilka låtar de väljer, det kommer vara bra hur än spellistan ser ut. Turnépremiären de hade förra veckan fick lite knackig kritik av media, men de brukar å andra sidan inte så höga betyg på sina spelningar längre, trots det har i alla fall jag aldrig varit missnöjd när jag lämnat en konsert med Weeping Willows.
Weeping Willows är det band som betytt mest för mig under hela mitt liv, det finns inga jag lyssat på lika länge och lika mycket. En livespelning med WW är en högtidsstund, kvällen kommer att bli en riktig höjdare.

Dagens låt: Weeping Willows - Stay with me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home