Wednesday, April 04, 2007

Hönan Agda

I morgon är nästan alla mina nior borta, det kommer bli rätt långsamt. Anledningen till det stora bortfallet är att det i morgon är dags för den årliga innebandy/volleyboll-turneringen Hönan Agda. När jag gick i nian var det bara innebandy som spelades, för min del slutade turneringen på sjukhuset efter en mindre snäll tackling som skickade mig in i väggen. Därför har jag inga speciellt roliga minnen av turneringen, annat än att jag satt med stödkrage i massvis av timmar på en sjukhussäng, medan David satt och lekte med några plasthandskar som han hittade på sjukhuset. I sexan hade vi också en aktivitet med koppling till Hönan Agda, fast den gången var det en Våffelfest då vi sjöng låten Hönan Agda tillsammans med vår lärare. Under den dagen hade vi även en egen Sikta mot stjärnorna-tävling där vi i klassen uppträdde som våra favoritartister, sedan fick besökarna(våra föräldrar) rösta på det alternativ som de tyckte var bäst. Jag uppträdde tillsammans med bl.a Den Gamle Franken, David och Bröll, vi var givetvis Dia Psalma. Det var inte ett av tidernas mest inövade uppträdanden kan jag säga. Bröll skulle föreställa trummis, men eftersom vi inte hade några trummor så stod han bara längst bak med två pinnar i händerna. Vi hade inte riktigt gjort klart vem av oss som skulle mima till vilka bitar i texten, så det blev lite blandat. Hur som helst var det inte någon imponerande uppvisning vi hade där i matsalen.
Har fastnat i Tindersticks igen de senaste dagarna, väldigt skön musik. Låten som jag hade som dagens låt igår är bland de bättre låtar jag hört den senaste tiden. Låtar som Can our love kan man inte heller annat än fastna för.

Dagens låt: Tindersticks - Until the morning comes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home