Wednesday, March 28, 2007

Avslöjande

Igår råkade jag nämna för en av mina klasser att jag hade ett punkband i högstadiet, vi gjorde visserligen bara en(kort) spelning, men vi existerade i alla fall. Givetvis kom då frågan vad vårat band hette, dit hade jag hoppats slippa komma. Vårat bandnamn var inte direkt det bästa man kan tänka sig, det tror jag Den Gamle Franken skulle skriva under på. Jag lovade att berätta vad bandet hette om de gjorde bra redovisningar, vilket de gjorde. Så numera vet en hel klass om vad vi kallade bandet. Spelningen vi gjorde, i blåställ och solglasögon, på avslutningen i åttan gick inte direkt till historien som en av de bästa spelningar som gjorts. Vi var i alla fall väldigt effektiva, vi spelade fyra låtar på kanske två minuter.
Har lyssnat på 23 Till i bilen idag, skönt med lite trallpunk ibland. "Det finns så mycket jag vill berätta, men varje gång saknas ord, men du ska veta att jag tänker mycket mer än du tror".

Dagens låt: Magnus Carlson - Vi kommer ses igen"Hur kan nåt som är fel kännas så perfekt?"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home