Sunday, March 25, 2007

Zelmani

Skottes musikteater är det bästa som hänt Gävle på länge, igår fick man ännu ett bevis. Det var nämligen på Skottes som Sophie Zelmani bjöd på en riktig kanonspelning, en spelning som verkligen levde upp till mina förväntningar. Sophie Zelmani har en de bästa röster man kan höra, hennes sång är väldigt egen, hon låter inte som någon annan. Hennes sätt att nästan viska fram texterna är underbart, det går inte att ogilla. Jag har lyssnat på Zelmani i flera år nu och har de flesta av hennes skivor, men innan gårdagen hade jag aldrig sett henne live. Det är alltid speciellt när man får se en artist live för första gången, man vet inte riktigt vad man har att vänta sig. En sak som överraskade mig med konserten igår var att den innehöll mer fart än jag trodde den skulle göra, många av låtarna kändes tyngre live än på skiva och det passade dem bra. Zelmanis röst var precis lika bra live på skiva, om inte ännu bättre, och Halapi som spelade gitarr var bara han värd inträdet, när han körde solot på sista låten blev jag mycket imponerad. Det var glädjande att se att det kom så mycket publik till spelningen, det var helt fullsatt, det borde betyda att arrangemanget gick med plus och ger de som annordnade spelningen möjlighet att fixa fler konserter framöver.


Syrran när vi värmer upp för konserten på Sombreros, V-tecknet är för att fira hennes nya anställning.


Ronnie från Sombreros, V-tecknet är för att fira syrrans nya anställning


Jag och min Zelmani-biljett på Sombreros, V-tecknet är för att fira syrrans nya anställning


Där nere i mörkret står Sophie Zelmani, men fota på konserter är inte min starka sida.

Dagens låt: Sophie Zelmani - I can´t change

0 Comments:

Post a Comment

<< Home