Friday, March 09, 2007

Soffliggande

Dagarna går undan nu, veckorna likaså. Snart är det en månad sedan jag fyllde år, det känns verkligen inte som om jag varit ett kvartssekel så länge. Jag har så smått börja vänja mig vid att det är 2007 i alla fall, men det tog tid det också. Jag lämnade ut en hemtenta till niorna efter jul som skulle vara inlämnad i slutet av januari 2006, det var mindre smart gjort. De senaste veckorna har jag hållit mig till rätt år, det är jag lite småstolt över. Jag har varit lite glömsk i veckan, speciellt i måndags. Under samma dag glömde jag matlådan och kaffetermosen hemma, jag glömde bort att knäppa på kaffebryggaren när jag skulle göra kaffe och av någon anledning hade jag glömt tandborsten i tvättstugan. Jag skyller alla dessa fadäser på att jag helt enkelt sov lite för lite under helgen i Stockholm, det tog några dagar att komma tillbaka i full koll. När jag när på jobbet har jag full koll(försöker jag intala mig i alla fall), men när jag kommer hem och kopplar av finns det risk att vissa saker blir lidande.
Jag hade ställt in mig på en slapparhelg i soffan nu när det vankas lördag och söndag, men nu blir det inte riktigt som planerat. Ikväll tänker jag lägga mig i soffan, se en film och koppla av, i morgon blir det annat. Nyss ringde nämligen Den Gamle Franken och erbjöd mig en gratisbiljett till Brynäs slutspelsmatch i morgon, efter lång betänketid(ungefär en halv sekund) bestämde jag mig för att tacka ja. I stället för att tillbringa hela dagen i soffan med Seinfeld och lektionsplanering blir det alltså ett trevligt avbrott med en hockeymatch, inte helt fel.
Nu börjar soffan se väldigt inbjudande ut, med tanke på att jag dessutom har städat för inte speciellt länge sen ser hela mitt tv-rum väldigt trevligt ut, så jag tror jag ska ta och lämna datorn.
PSV i kvarten är en bra lottning, men det finns inga enkla matcher kvar nu. Vi kan gå hela vägen, men vi kan åka ut mot PSV också.

Dagens låt: Weeping Willows - If you know what love is, tre av WW:s nya låtar finns att avnjuta på den här länken, ta för er.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home