Wednesday, March 07, 2007

Inga Pärlor för svin längre!

Förra veckan möttes jag av den underbara nyheten att man börjat ha med serien Affe & Egon i min morgontidning i Gävle, det gjorde mig mycket nöjd. Nu när jag är tillbaka i skogarna har jag en annan morgontidning, där har de gjort en förändring som inte är lika positiv. Fram tills idag, då en av mina elever kom med nyheten, var jag lyckligt ovetande om att man plockat bort Pärlor för svin i tidningen här. Det är en skandal.
Pärlor för svin har varit en garanti för skratt varenda morgon sedan den kom med i tidningen, men nu har man alltså beslutat sig för att ta bort den. Helt plötsligt tappade tidningen en dimension och jag kan inte fatta hur man kan välja att ha kvar en simpel skitserie som Hälge och ta bort den briljanta Pärlor för svin. Humorn i Pfs är otroligt låg, men samtidigt genial. Skämten var ologiska, oväntade och omöjliga att inte uppskatta. Det kan inte vara möjligt att det är fler som gillar Hälge, det kan inte vara så många som har fel. Visst, Nemi är okej och Ernie är bra, även om den gör sig bättre i serietidning, men de är inte lika bra som Pfs. Zits är inte i närheten och Hälge är, som sagt, inte alls på samma nivå. Eftersom det inte är jag som betalar prenumerationen tror jag inte de blir speciellt ledsna om jag bojkottar tidningen som straff för att de tagit bort min favoritserie, men något skulle egentligen göras. Tur att det varit en bra dag, annars hade den här nyheten varit ett riktigt hårt slag.

Dagens låt: Hank Williams - Ramblin man

0 Comments:

Post a Comment

<< Home