Wednesday, February 28, 2007

För trött för Scrubs

Igår var jag hos Kusen och såg film, liten återgång till studentlivet. Filmen vi såg hette Parfymen, den var oväntat bra. I början kändes den lite seg, men den växte hela tiden och den sista timmen av filmen gick undan. Vi pratade lite om filmen hos Bocken i lördags ochd et lät på honom som den var klart sevärd och det kan hålla med om nu när jag sett den.
Jag kom hem från Kusen före tio, eftersom Scrubs börjar klockan elva var det nu bara att försöka fördriva tiden fram tills dess. För att få tiden att gå lade jag mig vid tv:n och tittade på ett avsnitt av Seinfeld, sedan zappade jag runt bland kanalerna innan jag hittade ett program som såg rätt intressant ut. Jag lade mig ner i soffan och tittade, plötsligt var jag mitt inne i ett avsnitt av Seinfeld igen, den här gången var det på femman och inte från min box. Då förstod jag att jag hade somnat till, klockan hade gått från halv elva till elva utan att jag märkt det. Att jag skulle gå från sovande till att se två avsnitt av Scrubs i rad fanns aldrig i mina tankar, jag var på tok för trött. När jag pluggade var det aldrig några problem att sitta uppe sent och kolla på tv, men nu är det svårare. Jag har inte sett ett avsnitt av Conan än på lovet, trots att det börjar samma tid nu som det gjorde när jag gick på Högskolan.
Den här dagen har jag spenderat tillsammans med en hög uppsatser, det är niornas nationella prov som ska läsas igenom. Det är alltid lite segt innan man kommer igång med läsandet, men när man väl börjat är det bara roligt att läsa vad de skrivit. Man lär sig mycket av att läsa det de skriver och det är aldrig fel att lära sig.
Ikväll ska jag hem till Bollnäs på bandy, det kommer med stor sannolikhet att bli den sista hemmamatchen för giffarna den här säsongen, men med stöd från publiken kanske de kan kämpa fram en avgörande match i kvartsfinalserien i alla fall. Det blir ett annorlunda bandybesök för mig, den här gången ska jag nämligen hänga med farsans jobb och käka innan, sen får vi se matchen från en lite lyxigare del av arenan. Förhoppningsvis gör detta att jag slipper frysa om tårna, kanske till och med slipper frysa om fingrarna, trots att jag ännu inte skaffat mig nya handskar.

Dagens låt: Morrissey - Why don´t you find out for yourself?, förbannat jävla bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home