Thursday, March 01, 2007

Last king of Scotland

Forrest Whitaker är en sån där skådis som man ser i många filmer, men inte riktigt förknippar med någon film. Nu när jag sett Last king of Scotland vet jag vilken film jag alltid kommer att förknippa honom med, han är suverän som Idi Amin i en av de bästa filmer jag sett på mycket länge. Att Whitaker fick en oscar för sin insats känns rätt givet, nu har jag inte sett de andra som var nominerade, men jag har svårt att tänka mig att de ska ha gjort bättre ifrån sig. Whitaker måste vara den enda skådis som gått från att spela mot Van Damme(i Bloodsport) till att vinna en oscar.
När jag läste tidningen idag såg jag en väldigt positiv nyhet, man har nämligen bestämt sig för att börja ha med Affe & Egon bland serierna. Jag gillade den skarpt när den var med i Larson!, men det var längesen jag läste något nytt med dem. Nu kommer jag att få läsa serien varje morgon, eller åtminstone kommer jag att ha ett kilo tidningar med dem i varje fredagkväll när jag kommer hem från jobbet. Dagens strip var inte en av de bättre, men det kommer säkert igång.

Dagens låt 2: Weeping Willows - Grains of sand

0 Comments:

Post a Comment

<< Home