Tuesday, February 27, 2007

VIP-kund på Prix?

Idag var jag bort till Prix för att fylla på mitt oboyförråd, det är förvånande hur ofta min oboy är slut. När jag ändå var och handlade passade jag på att köpa den enormt goda äppelsorten som de har på Prix, jag vet inte vad det är för märke men man känner igen den på att den ligger i nåt slags nät när man köper dem. En limpa fick också ta plats i korgen innan jag begav mig bort till kassan. Det var två kassor öppna, en av dem hade kortare kö än den andra, så jag valde den. Det fick jag ångra. Framför mig stod ett par som hade storhandlat, hela vagnen var full. Det tog oerhört god tid på sig att plocka ur sig vagn, när de hade gjort det stod den kvinnliga delen av paret kvar längst bak vid bandet där man lägger upp varorna medans hennes manliga medhjälpare betalade, givetvis med jämna pengar och enkronor. Hon stod så pass långt bak att det inte fanns en chans för mig att ställa upp mina varor på spåret, inte förrän de var helt färdiga med sina inköp kunde jag lägga upp mina varor på bandet. Redan då var jag irriterad, men det skulle bli värre. När hälften av mina varor var inslagna i kassan kom damen på att han glömt att betala för ett gratulationskort hon köpt, utan att tveka gick hon in framför mig, slängde fram kortet framför kassörskan och bad om att få betala. Att vänta på att min oboy och mina äpplen skulle slås in så att jag kunde bli klar verkade inte finnas i hennes tankar. Kassörskan fick dra tillbaka mina varor, slå in kortet(som säkert var otroligt fyndigt, de såg verkligen ut att vara personer med humor) och ta betalt av damen. De betedde sig verkligen som om de var VIP-kunder och kunde göra lite vad de ville, för det hela slutade inte där. Jag bet mig i tungan för att inte säga något till damen när hon stod där snett framför mig, men till slut flyttade hon sig så att jag kunde börja handla igen. När jag betalat och skulle packa mina kassar märkte jag att inte längre hade två kassar, en hade spårlöst försvunnit medans jag betalade, jag har inga bevis men jag kan säga att jag har mina aningar om vilka som norpade åt sig den när de packade ner sina varor. Jag var inte på gott humör när jag lämnade affären, speciellt inte med tanke på att jag hatar att bära en tung kasse i stället för två lätta.
Idag såg jag dessutom att jag åkt på en hyreshöjningen, inte direkt skitkul det heller.

Dagens låt: Morrissey - Speedway, det blir inte mycket bättre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home