Thursday, March 15, 2007

Kris på måndag

Nu börjar det närma sig en konsert som jag väntat på enormt länge, det var redan i september som jag och Gorbatjov skaffade oss våra biljetter till Kris Kristoffersons spelning på Cirkus. Jag har nu börjat ladda med hans låtar i bilen, jag låter bli att spela honom i klassrummet, jag är ganska övertygad om att mina elever inte skulle uppskatta att höra hans nedstämda texter på rasterna. Det här blir den första riktiga countrykonsert som jag besöker och det ska bli väldigt intressant. Det ska dels bli intressant att se och höra Kris live, men det ska också bli intressant att se vilka åldrar det är på konsertbesökarna. Jag misstänker att jag kommer vara bland de yngsta på plats, men man vet aldrig, Kristofferson kanske har en ung fan-skara också. Nu spelas in Kristoffersons musik speciellt ofta på tv eller radio, å andra sidan är det nästan ingen bra musik som gör det, men det gör honom rätt svår att uptäcka om man inte hört honom tidigare. Av den anledningen borde jag egentligen låta mina elever ta sig igenom hans alster, de kommer säkert att fastna till slut. Jag har haft en nästan för bra arbetsvecka hittills, allt flyter på som det ska och dagarna går riktigt fort. Måndagen blev lite sen pga ett möte, men när man har elever som kommer upp från hemkunskapen med mellanmål kan man inte gärna klaga. Jag skulle gärna frysa skoltiden nu, och ha kvar min tjänst och mina elever länge. Tyvärr kan jag inte gärna kräva av mina elever att stanna kvar på skolan efter det att de slutat, det skulle de nog inte gå med på. Jag kan inte heller känna mig säker på att ha kvar min tjänst, så jag har börjat sondera terrängen i Gävle. Det är inte direkt en överdrift att påstå att chansen att jag ska hitta något där är liten. Som det såg ut nu fanns det två tjänster som jag kunde söka, en som lärare på en bagarlinje och en som hemkunskapslärare. Man behöver inte känna mig allt för väl för att inse att det inte vore något för mig. Det är bara att hålla tummarna för fortsatt förtroende på mitt nuvarande jobb och för att tiden fram till sommaren går fruktansvärt långsamt.

Dagens låt: Kris Kristofferson - Loving her was easier, briljant.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home